روشهای جراحی زیبایی بازو
نوشته شده توسط : مونا احمدی

گاهي اوقات ورزش كردن و انجام تمرين‌هاي اختصاصي بازو هم نمي‌تواند تأثيري در لاغر و خوش‌فرم شدن بازوها داشته باشد، به ويژه بعد از افزايش وزن به مقدار زياد و يا هنگامي كه بدن ما شروع به پير شدن سريع مي‌كند. با وجود آنكه پوست يك بافت بسيار شگفت‌انگيز و انعطاف‌پذير است و مي‌تواند همراه با افزايش يا كاهش وزن بدن، شكل خود را تطبيق داده و به اندازه كافي منبسط يا منقبض شود، اما گاهي اوقات سرعت تغيير وزن بدن و تغيير اندازه اندام‌ها به قدري زياد است كه پوست نمي‌تواند خود را با آن تطبيق دهد. در نتيجه ممكن است كه بعد از كاهش وزن بدن به مقدار زياد، ديگر امكان داشتن بازوهاي لاغر و خوش فرم با پوست محكم و كشيده، به راحتي وجود نداشته باشد.
[تصوير:  53.jpg]

كانديداهاي ليفت بازو:

كانديداهاي خوب براي عمل جراحي ليفت بازو، آقايان و خانم‌هايي هستند كه از پديدار شدن پوست و چربي زائد در ناحيه بازو و زير بغل خود رنج مي‌برند و با ورزش منظم و رعايت سبك زندگي سالم نيز نتوانسته‌اند كه اين مشكل را برطرف كنند. عمل جراحي ليفت بازو يك عمل نسبتاً تهاجمي است كه كانديداهاي انجام آن بايد از نظر سلامت عمومي در وضعيت خوبي باشند تا بتوانند اين جراحي را انجام دهند. در نهايت داشتن انتظارات واقع‌بينانه توسط بيمار، يك نكته كليدي براي موفقيت هر عمل جراحي پلاستيك از جمله جراحي ليفت بازو محسوب مي‌شود.

روش‌هاي مختلف جراحي زيبايي بازو :

 

  1. - ليفت نامرئي بازو كه معمولاً براي حذف پوست اضافي چين و چروك زير بغل مورد استفاده قرار مي‌گيرد و زخم كوچكي را از خود به جاي مي‌گذارد. معمولاً اين روش براي برداشتن بافت چربي نواحي فوقاني بازو، با عمل ليپوساكشن همراه مي‌شود.

  2. - در روش معمول ليفت بازو، پوست آويزان و چربي نواحي زير بغل تا بالاي آرنج برداشته مي‌شوند. در اين روش، برشي در ناحيه داخلي بازو ايجاد خواهد شد.

  3. - عمل ليفت بازوي توسعه يافته، پوست و بافت چربي اضافي اطراف قفسه‌ي سينه، زير بغل و نواحي فوقاني بازو را حذف مي‌كند. اين روش در حقيقت همان روش معمول ليفت بازو است، با اين تفاوت كه حذف پوست اضافي كناره‌ي بخش بالايي قفسه‌ي سينه را نيز شامل مي‌شود. برشي كه در اين عمل ايجاد مي‌گردد از زير بغل و ناحيه‌ي داخلي بازو به سمت پايين كشيده شده و تمام مسيرهاي كناري منتهي به بخش مياني قفسه‌ي سينه را نيز شامل مي‌شود.

  4. عمل ليفت بازو، نوعي جراحي سرپايي است كه به دليل ايجاد برش و ميزان بافتي كه برداشته مي‌شود، تحت بيهوشي عمومي صورت مي‌گيرد. پس از ايجاد برش، پوست اضافي از بازو حذف مي‌شوند و فرمي باريك و جوان باقي خواهد ماند. در نهايت، برش‌هاي ايجاد شده معمولاً با استفاده از بخيه‌هايي قابل جذب بسته خواهند شد.

  5. - در مواردي كه برداشت چربي نيز لازم باشد، توأمان با اين روش، ليپوساكشن نيز قابل انجام خواهد بود تا تمام انتظارات زيبايي مد نظر براي بخش فوقاني بازو برآورده شوند. عمل جراحي زيبايي بازو يك تا دو ساعت براي درمان هر دو طرف زمان خواهد برد و در مواردي كه اين عمل با جراحي‌هاي ديگري همراه باشد، مدت زمان بيشتري به طول خواهد انجاميد. انجام جراحي‌هاي بيشتر به صورت همزمان در صورتي امكان‌پذير است، كه جراح ايمني انجام اين عمل‌ها را با توجه به شرايط موجود تأييد كند. ‌


دوره‌ي بهبودي :

انجام ليفت و  كوچك كردن بازو به حداقل دو هفته مرخصي كاري نياز خواهد داشت. در اين مدت بهتر است بازوها بالا نگه داشته شوند و از حركت دادن آن‌ها خودداري شود. در صورتيكه شغل بيمار از جنب و جوش بالايي برخوردار باشد به نحوي كه براي بلند كردن و يا حركت دادن چيزها از دستان خود استفاده مي‌كند، به مرخصي كاري طولاني‌تر نياز خواهد بود. در طول 3 تا 4 هفته بازوها از دامنه‌ي حركتي محدودتري برخوردار خواهند بود. پس از پايان هفته‌ي ششم بيمار مي‌تواند فعاليت‌هاي روزمره‌ي خود را از سر بگيرد.

 

خطرات:
همانند جراحي‌هاي ديگر، مخاطرات و عوارض جانبي القوه‌اي براي لاغر  و كوچك كردن بازو وجود خواهند داشت. برخي از شايع‌ترين عوارض جانبي اين عمل عبارتند از:
  1. - هماتوم

  2. - سروما (تجمع مايع غيرخوني و غيرچركي در زخم)

  3. - عفونت

  4. - زخم نامطلوب

  5. - احتمال نياز به جراحي مجدد

منبع: جراحي زيبايي بازو

 




:: برچسب‌ها: جراحی زیبایی بازو ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: